تحقیق روش های تدريس

تحقیق روش های تدريس
روش های تدريس

رفتن به سایت اصلی

مشخصات فایل:تحقیق روش های تدريسقالب بندی: فایل word و قابل ویرایشتعداد صفحات: 22بخشی از متن تحقیق:خلاصهروشهاي
سنتي به روشهايي گفته مي شود كه اكثر مدارس دنيا، در طول تاريخ آموزش و
پرورش از آن استفاده كرده اند و امروزه نيز يكي از متداولترين روشهاي حاكم
بر مدارس هستند. مهمترين اين روشها، روش حفظ و تكرار، سخنراني، پرسش و
پاسخ، روش نمايشي، ايفاي نقش،‌گردش علمي، بحث گروهي و روش آزمايشي است.روش
حفظ و تكرار از قديميترين روشهاي آموزشي است. محور فعاليت در اين روش، حفظ
و تكرار مطالب آموزشي است. در اين روش، انضباط بسيار سخت و آمرانه است و
به علاقه، استعداد و تفاوتهاي فردي شاگردان توجه نمي شود.روش سخنراني
نيز سابقه اي طولاني دارد. اساس اين روش ارائه اطلاعات شفاهي از طرف معلم و
يادگيري آن از طريق گوش كردن و يادداشت برداشتن از طرف شاگرد است. در اين
روش، معمولاً معلم فعال و شاگرد پذيرنده و غير فعال است. مراحل اجرايي اين
روش عبارت است از آمادگي براي سخنراني،‌ مقدمه، ارائه محتوا و جمعبندي و
نتيجه گيري. در هر يك از اين مراحل، مسائلي را بايد مورد توجه قرارداد؛
مثلاً در مرحله آمادگي، سخنران بايد از نظر تجهيزات و از لحاظ علمي و عاطفي
كاملاً آماده باشد. در مقدمة‌ سخنراني، ايجاد رابطه بين معلم و شاگرد، جلب
توجه شاگردان، ايجاد انگيزش، استفاده از پيش سازماندهنده و گرفتن پيش
آزمون بسيار مهم است؛ زيرا زمينه لازم را براي شنيدن محتواي سخنراني فراهم
مي كند. در مرحله ارائه متن و محتواي سخنراني، سخنران بايد به جامع بودن
محتوا و سازماندهي منطقي آن، رابطة جزء باكل، همبستگي تسلسلي مطالب، ايجاد
رابطه بين هدف و محتوا و جلب توجه مستمر شاگردان در طول سخنراني يا به
كارگيري محركهاي مختلف – فعاليتهاي جسمي و استفاده از طنز و پرسش و پاسخ –
توجه داشته باشد. در جمعبندي سخنراني،‌معلم حتي الامكان بايد سعي كند از
وجود شاگردان استفاده كند.

 
من می خواهم این فایل را خریداری کنم

برچسب ها:
روش های تدريس تحقیق روش های تدريس بررسی روش های تدريس مقاله روش های تدريس پروژه روش های تدريس تحقیق در مورد روش های تدريس دانلود تحقیق روش های تدريس پایان نامه پیرامون روش های تدريس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *